Friday, October 23, 2009

Keluarga Mat2u Dari Pandangan Da Gorgeous


Salam buat Semua

Tak kira la orang nak kata blog nie takde wawasan ke ape ker lantak korang la sbb blog nie Da gorgeous yang punya so ikut suka hati kita orang la nak buat ape yea. bagi sape2 yang nak blog berwawasan mendatangkan faedah pada masyarakat cari la blog lain dalam internet.

So lantak la korang yang tak suka tapi yang suka moh baca yang nak di cerita.

Keluarga Mat2u merupakan satu keluarga besar yang mungkin ujud dlam masyarakat di seluruh dunia tak kira di mana2 sekali pun. Akan tetapi keujudan nya mungkin tak seberapa bilangannya sebab keunikkan yang ada.

Keluarga Mat2u ujud dari 2 perkahwinan yang kekal abadi hingga keakhir hayat. Dengan 2 perkahwinan ini telah melahirkan 2 keluarga yang berbeza cuma dari segi tatacara tuturkata dan perangai cuma.

Dari mula celik mata kami cuma tahu yang semua pak sedara adalah pak sedara kami dan semua mak sedara adalah mak sedara kami. Kami ada Tok Long dan kami ada Tok De dan kami tidak mengerti ape itu perkataan Tiri dalam kamus kehidupan kami sampai kini.

Mungkin kehidupan terdahulu tak seindah mana tapi ikatan persaudaraan dan kasih sayang yang mekar menjadikan keluarga Mat2u berbeza keseluruhannya. Semua anak2 adalah adik beradek yang tiada bezanya tak kira dari mana asal kelahirannnya.
Arwah Mat2u mengujudkannya dan anak2 pula meneruskan ajarannya.
kami generasi kedua dalam keluarga ini di didik dengan tradisi yang sama. Seolah2 olah ia adalah warisan keluarga yang mesti di turunkan dari satu generasi ke generasi seterusnya maka ia menjadi Legasi Mat2u untuk semua keturunannya.
Semua kakak adalah kakak kami, semua abang adalah abang kami dan semua adik adalah adik kami tiada istilah membeza-bezakan dalam hubungan persaudaraan.

Sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula hubungan sesama sedara. Akan tetapi persaan kekeluargaan yang ada dapat mengatasi segala.

Dalam keluarga Mat2u kita sama aje macam keluarga orang lain ade yang suka mengata ada yang suka lebih dari yang ada. Ada yang malas bekerja dan ada juga yang pandai bercerita. Ada yang setiasa utamakan keluarga dan ada juga susah nak jumpa. Ada yang suka mengarah dan ada yang mengikut saja. Dengki sakit hati cemburu tak puas hati pun semuanya ada nak buat macam mane itu lumrah dalam keluarga besar kami ini. Tapi luka tak pernah menjadi kudis sakit hati setiasa diubati cemburu/dengki dapat diatasi.
Tapi itu persoalan biasa bagi umat Muhammad S.A.W di bumi Allah ini cuma satu yang membezakan kita oleh kerna kami keluarga Mat2u semua di terima seadanya dengan cacat dan celanya sekali.

Bukan senang menjadi keluarga ini tapi adalah lebih susah kalau kami bukan ahlinya. Kerna ia adalah keluarga Mat2u kami.

KAMI KETAWA BERSAMA SELALUNYA
BERCAKAP KUAT ITU TRADEMARKNYA
SENTIASA MESRA ITU LA PUNCANYA
BERKERJASAMA SUDAH BIASA RASANYA

BERGADUH BERBAIK SELALU JUGA BERLAKUNYA
MENGATA MENGUMPAT PERKARA BIASA
KECIK HATI MESTI LAH ADA
DOA KAMI BIAR SEMUA
TAKAN BERUBAH HINGGA AKHIRNYA

AMPUN DAN MAAF SAYA PINTA
KALAU ADA YANG TAK SUKA
NASIB LA YA

Sekian...........Presiden Club

No comments:

Post a Comment